איך לבנות קישורים חיצוניים כמו מקצוענים !
המדריך המלא שלי צעד אחרי צעד לבניית קישורים כמו שצריך ובצורה נכונה (וגם כמו תמיד חוות הדעת האישית שלי על תהליך בניית קישורים).
- לגוון באנקורים.
- פרופיל קישורים מגוון.
- להשתדל לא לקנות קישורים.
- לבנות שכבה שניה לקישורים.
- קודם כל ליצור תנועה לאתר (עוד לפני הקישור הראשון).
אבל רגע אחד לפני שאני מתחיל להסביר לכם מה זה בכלל קישורים חיצוניים, מה זה אנקור (טקסט עוגן) מה זה קישורי שכבה שניה ועוד.
בואו תראו את הסרטון שלי (הוא קצת למתקדמים) תבינו איך אני בונה את הקישורים ללקוחות שלי כמו מקצוען ומה היתרון בקישורים האלו.
מה זה בכלל קישורים חיצוניים?
אז בשביל לדעת איך לבנות קישורים, צריכים קודם כל לדעת מה זה בכלל קישורים חיצונים.
בואו נחשוב לרגע על החיים שלנו, בשביל שנבין מהם קישורים חיצוניים.
אם למשל אני מחפש צלם לחתונה שלי, בעולם בלי אינטרנט אני אשאל את כל המכרים שלי, חברים משפחה וכו' אם הם מכירים צלם חתונות.
אני אקבל את כל ההמלצות האלו ולפי זה אני אבחר מי הצלם שיהיה בחתונה שלי.
במילים אחרות, מישהו קישר אותי לצלם חתונות.
אז ככה זה גם באינטרנט, שיש המון אתרי אינטרנט איך גוגל ומנועי החיפוש יקבוע מי זה שצריך להופיע ראשון?
(נכון יש התוכן, שלפי מה שגוגל אומרים הוא המלך. טוב, לא רק גוגל גם הרבה אחרים).
ברגע שאתר אחד ממליץ על אתר אחר, מנועי החיפוש סורקים את האתר, בודקים אם אכן ההמלצה היא רלוונטית וככה מדרגים אתרים.
מקווה שהצלחתי להסביר לכם מה זה בכלל קישורים חיצוניים.
אבל אם לא אני עוד הסבר :
נגיד ויש אתר שהוא אולם אירועים, והוא כותב מאמר על למה חשוב שבכל חתונה יהיה צלם חתונות.
שאותו אתר של אולם אירועים רוצה לתת ערך לגולשים שהוא ערך נוסף, הוא יפנה אותם לעוד מקורות ויעשה את זה על ידי קישור חיצוני לאתר של צלם חתונות.
עכשיו שאתם מבינים מה זה קישורים חיצוניים ולמה הם חשובים (כי בעצם המלצה) בואו להבין איך בונים אותם כמו מקצוענים.
הבנתם מה זה קישור – יללא בואו נבנה אותו
בשביל לבנות קישורים חיצוניים יש לא מעט דרכים.
אני אסביר על אחת הדרכים והיא שימוש באתר תמיכה.
היום לכל חברת קידום אתרים בזול (וגם לכל מקדם פרילנס) יש המון אתרים שהוא מנהל בכדי לקדם את הלקוחות שלו.
הממוצע של אתרי תמיכה לכל מקדם זה סביב ה 100-150 אתרים (לפחות ככה אני מאמין שיש לכל מקדם מההכירות האישית שלי עם מספר מקדמי אתרים).
תמיד יש את אלו שיש להם יותר מ 500 אתרים, שזה כבר מוגזם ממש כי יש להם בטח המון לקוחות, אבל הממוצע הוא סביב ה 150 אתרים.
בניית קישורים מתחילה בבניית אתר תמיכה.
אחרי שיש לכם אתר תמיכה, מה שאתם צריכים לעשות הוא קודם כל להירגע!
כן, אל תתלהבו שאם בניתם אתר מיד אתם יכולים להוציא ממנו עשרות קישורים לאתר שלכם ומחר בבוקר תהיו מקום ראשון בגוגל.
אם אתם רוצים לדעת איך לקדם אתר בגוגל אתם צריכים לדעת שזה לא נגמר רק בקישורים.
אז יש לנו אתר? מעולה!
עכשיו מתחילים להכניס לאתר תוכן, אתם יכולים לכתוב בכיף שלכם תוכן טוב שיתן ערך לגולשים באתר שלכם.
כמו שאני כאן כותב לכם (או שאולי זה הרובוט של רייטר שאני תמיד ממליץ עליו) לא תדעו מי כותב לכם, אבל העיקר שאתם נהנים לקרוא וזה מועיל לכם.
כל מה שאתם צריכים בתור התחלה הוא להתחיל להכניס קצת תכנים לאתר, הוא יכול להיות אתר כללי שישמש אתכם למגוון תחומים, או שזה יכול להיות אתר בתחום מסוים.
אחרי שבמשך כמה ימים יש לנו תכנים שמעודכנים באתר, הגיע הזמן לכתוב מאמר עם קישור חיצוני לאתר שאותו אנחנו רוצים לקדם.
את המאמר עם הקישור היוצא אנחנו גם צריכים לחזק.
נחזק אותו בזה שנבנה לו קישורים פנימיים.
קישורים פנימיים אומרים למנועי החיפוש מהם העמודים החשובים באמת באתר, ככל שיש יותר קישורים פנימיים למאמר עם הקישור היוצא, זה אומר למנועי החיפוש שיש חשיבות רבה לקישור היוצא, או יותר נכון למאמר שבו יש קישור יוצא.
יש קישורים פנימים לאתר עם הקישור היוצא? מעולה!
מתחילים לבנות שכבה שניה.
מה זה קישורים שכבה שניה ולמה הם חשובים?
בעולם מושלם, כל הקישורים לאתר שלנו היו קישורים סופר איכותיים, אבל זאת לא המציאות.
לפעמים אנחנו גם מקבלים קישורים שהם לא הכי מושלמים, אבל הם בהחלט מעולים!
אז אנחנו נהפוך את הקישורים האלו לקישורים הרבה יותר טובים.
איך נעשה את זה?
בדיוק כמו שבנינו קישור לאתר שלנו, אנחנו נבנה קישורים לאתר שמקשר אלינו.
אני לא אומר ששוב צריכים לבנות אתר שלם בשביל לקשר לאתר שמקשר אלינו, אנחנו צריכים לעשות משהו הרבה יותר פשוט.
אפשר להוציא למאמר שמקשר אלינו קישורים מאתרי מאמרים שונים ויש לכם שכבה שניה.
כמה קישורי שכבה שניה לבנות לכל מאמר?
לא צריכים לבנות לכל מאמר קישורי שכבה שניה, אלא לגוון כמה שיותר, בדרך כלל 4-5 קישורים יספיקו ברמה של 1-2 קישורים בחודש.
בא לכם ממש להתפרע?
תבנו שכבה שלישית רביעית חמשית וכמה שבא לכם במילים אחרות.
אבל רגע אחד לפני שאתם מתפרעים, אל תגזימו עם השכבות של הקישורים כי זה יהפוך להיות לא הגיוני, אני אישית הכי הרבה הגעתי לשכבה 28 ולא ראיתי הבדל בין אתר עם 28 שכבות לאתר שיש לו 8-10 שכבות קישורים.
לגוון באנקורים
בואו ננסה לרגע לחשוב על משהו (זרמו איתי קצת בחשיבה הפילוספית).
אם ניקח 100 אנשים, נכון שלא כולם יכתבו באותו סגנון?
נכון שלא כולם גם יקשרו עם אותו טקסט עוגן?
אז ככה זה צריך להיות, בכל פעם נסו לגוון באנקורים.
האנקור הוא הטקסט שאותו מסמנים ואיתו יוצא הקישור.
זאת למשל דוגמה לקישור פנימי, אתם רואים את מה שמסומן בכחול, זה הטקסט המקשר ומה שהרבה מקמדי אתרים מכנים בשפה המקצועית אנקור טקסט.
לכן, שאתם בונים פרופיל קישורים כדאי לוודא שבכל פעם אתם משתמשים במילים אחרות שיקשרו לאתר שלכם.
לפני שבונים קישורים – מכניסים תנועה לאתר
אולי את מה שאתם קוראים עכשיו, הייתי צריך לשים בתחילת המאמר, אבל קודם רציתי שתבינו איך בונים את הקישורים.
אבל רגע אחד לפני שאתם בונים קישורים, בואו להבין למה לא לבנות מהר קישורים לאתר.
אמרנו שהכל צריך להיות טבעי (או לפחות להיראות טבעי).
איך ייתכן מצב שיש אתר שיש מעולם לא ביקר בו, אין לו שום תנועה ואפאחד לא קרא את התוכן המעולה שיש באתר הזה יקבל קישורים?
בשביל זה אתם צריכים להתחיל את תהליך קידום האתר שלכם עם אסטרטגיה נכונה שאומרת שעוד לפני שיש לכם קישורים אתם צריכים לנסות ולהתברג על כמה ביטויים שקל להגיע אליהם גם בלי קישורים.
אלו נקראים ביטויים "זנב ארוך" ורק אחר כך שיש לכם כניסות יהיה הגיוני שתקבלו קישורים חיצוניים.