עדכון מאי 2022 של גוגל, על מה העדכון? לא הספיקו לנו כל העדכונים הקודמים שגוגל כבר עשו…
רגע אחד לפני שאני צולל לתוך עומק העדכון של גוגל ומסביר לכם מה בדיוק קורה, אני אעשה את זה קצר ואסביר לכם בדיוק על מה מדבר העדכון.
למרות שגוגל לא תמיד חושפים את הקלפים שלהם ולא אומרים בדיוק על מה העדכון שלהם, אנחנו צריכים להיות ממש בלשים ולנסות ולהבין בין השורות על מה העדכון.
הנה מה שגוגל מוסרים על העדכון שהם עשו במאי 2022 (מאי האחרון נכון לכתיבת שורות אלו).
בשביל לקרוא עוד על העדכון אתם יכולים לקרוא בקישור הזה ואולי תבינו מה הם רוצים. אבל אני הולך לפענח לכם בדיוק על מה העדכון.
שימו לב שמתוך כל מה שכותבים לנו עלתה לי מילה אחת מאוד משמעותית!
רלוונטיות!!! מילת הקסם החדשה של גוגל היא רלוונטיות.
עדכון מאי 2022 של גוגל מדבר על רלוונטיות. כלומר, גוגל רוצים להציג את התוצאה הרלוונטית ביותר לגולש בהתבסס על נתוני גלישה קודמים של הגולש לרבות נתונים נוספים שגוגל אוספים באופן כללי על אותה שאילתת חיפוש.
למה גוגל פתאום מעדכנים רלוונטיות?
הסיבה שגוגל עושים שינויים ברוב המקרים היא בגלל שיש המון מקדמי אתרים שלצערי (ובחלק מהמרים גם לשמחתי) הם ספאמרים מקצוענים.
אין מה לעשות, מקדמי אתרים באופי שלהם הם אנשים בעלי מוטיבציה גבוה מאוד ומוכנים תמיד לצאת לקרב על המקום הראשון בגוגל.
אז בגלל כל מקדמי האתרים שכל פעם מנסים כלים ושיטות חדשות, גוגל צריך להתמודד עם זה ועדיין לגרום לכך שמנוע החיפוש שלו יהיה הכי רלוונטי.
הסיבה בגללה גוגל החליטו לעשות עדכון שקשור לרלוונטיות היא בגלל הכניסה האגרסיבית של כלי AI, מדובר על טכנולוגיית בינה מלאכותית שיוצרת תוכן באופן אוטומטי.
רמת התוכן בהרבה מקרים היא כל כך איכותית שאפילו אתם לא תאמינו שאת השורות האלו שאתם קוראים כותב רובוט.
עכשיו אסביר קצת יותר לעומק, ישנם שלושה פרמטרים עיקריים שלפיהם גוגל מדרג עמודים, האחד הוא התוכן. ולא פעם בטח שמעתם שהתוכן הוא המלך.
כתבתי מאמר שמדבר על קידום אתרים התוכן הוא המלך ואיך ליצור את התוכן הטוב ביותר שידורג גבוה.
אז תוכן הוא לא רק מילים כתובות, הוא הכל זה תמונות, סרטונים, מחשבונים ועוד.
האמת שאנחנו צורכים תוכן כבר הרבה מאוד זמן, עוד לפני שהאינטרנט היה קיים בכלל אנשים צרכו תוכן, כמו חוברות קומיקס, עיתונים, ספרים.
בקיצור הבנתם, אנשים קונים תוכן והרבה.
הפרמטר השני לקידום הוא קישורים, כלומר המלצות של אתרים אחרים על האתר שלכם ולהיפך.
על קישורים אני לא ארחיב כי זה יכול להיות יותר מפוסט אחד שבו אני אכתוב על יצירת קישורים ועוד. גם במקרה של התוכן והקישורים גוגל יצאו עם שני עדכוני ליבה שהם הפינגווין והפנדה.
הפרמטר השלישי הוא הצד הטכני, כל מה ששיך לעולם של תקינות האתר, כמו עמודי 404, קישורים שבורים, זמני טעינה של העמוד וכו'.
יחד לכל אלו גוגל גם לוקח את חווית הגולש באתר בתור פרמטר למיקומים גבוהים של האתר שלכם.
תוכן AI ואיך גוגל מתמודד איתו
אז אמרתי לכם שיש כלים שיכולים ליצור לכם תוכן נהדר.
אבל הבעיה של כל הכלים שנועדו ליצירת תוכן AI שהוא כללי!!!
כן, הכלים האלו מעולים אבל התוכן שהם יוצרים הוא יותר מידי כללי ולא תמיד 100% רלוונטי ועונה על השאלה.
לכן, בכדי להתמודד עם אותם כלים גוגל צריכים לוודא שהתוכן באתר שלכם הוא רלוונטי.
ועכשיו יבואו מלא כאלו שיגידו "יש לי תוכן פצצה ובכל זאת האתר ירד במיקומים"….
והאמת שנתקלתי בכמה כאלו והתחלתי לבדוק לעומק, מה שקרה זה שלא מצאתי אתר אחד שלא היו בו עוד עשרות בעיות אחרות שיכולות לגרום לירידה.
טוב, לא תמיד הכל מושלם ואפשר בקלות למצוא את האתר שהעדכון השפיע עליו באופן מיידי.
אבל אחרי שבדקתי מספר אתרים שירדו, באופן ברור ברובם איכות התוכן הייתה מעולה אבל לא הייתה רלוונטית!.
העדכון הוא לא על תחום ספציפי!
שמעתי בהמון קבוצות של מקדמי אתרים שאומרים שהעדכון האחרון היה על תחום ספציפי, יש כאלו שאמרו על חנויות שמוכרות ציוד ומזון לבעלי חיים, יש כאלו שטענו שזה בכלל על אתרי תדמית במגוון תחומים.
מסתבר שהרבה אתרים נפגעו ולא לפי תחום.
במילים אחרות הפעם העדכון הוא גורף בשונה מהעדכון שרבים מכירים בתור E-A-T שבו באמת גוגל התייחס לאתרים בנישות הבריאות והביטוח וכו'.