קידום אתרים התוכן הוא המלך

שמדובר על קידום אתרים התוכן הוא המלך, אבל במציאות זה לא מה שקורה.

המציאות היא כזאת שהיום כל מקדם אתרים הוא ספאמר, הסיבה היא שכל מקדמי האתרים פשוט כל היום בונים עוד ועוד אתרי PBN (רשת אתרים).

מפוצצים את האתרים האלו במאמרים שבמקרה הטוב שמים תמונה ראשית, במקרה הגרוע מעלים מאמר של 200 מילים עם 4 קישורים יוצאים.

וזה מה שגורם לכך שאיכות התוכן באינטרנט יורדת.

אז נכון, האלגורתים של גוגל לא מובסס רק על תוכן, למרות שלא פעם הם הצהירו שכדאי להתמקד בתוכן איכותי.

בינינו אם כולם היו מתמקדים רק בתוכן איכותי, לא נראה לי שמישהו באמת היה מתקדם בתוצאות החיפוש.

בלי דיבורים מיותרים הפעם אני אלמד אתכם איך לכתוב תוכן כמו מלכים! (כי התוכן הוא המלך). אני לא מתעסק במלכה (שהיא הקישורים) ולא מתעסק בפרשים, בצריחים או בשאר החיילים (שיש בשחמט) גם לא בשרי המלחמה. (בקיצור, הבנתם מתעסק 100% בתוכן נכון שידרוג גבוה במנועי החיפוש).

קידום אתרים התוכן הוא המלך

התוכן הוא המלך – ככה עושים את זה נכון

  • תוכן שמותאם למנועי החיפוש (תוכן אופטימילי)
  • תוכן שאפשר לקרוא אותו (וגם להנות מהתוכן ואפילו לתת ערך מקצועי לגולש).
  • תוכן שגורם ליצירת המרות והנעה לפעולה (שזה הדבר הכי חשוב בשורה התחתונה).

בשביל שהתוכן יהיה טוב כמה שיותר, יש מספר שלבים שצריכים לעבור בשביל ליצור את התוכן המושלם. הנה השלבים של קידום אתרים התוכן הוא המלך, צעד אחרי צעד ליצירת התוכן המושלם.

שלב ראשון – בחירת הנושא הנכון לתוכן

רגע אחד לפני שאתם מתחילים לייצר תוכן, לא משנה איזה סוג של תוכן.

בין אם זה מאמר, סרטון וידאו, אינפוגרפיקה או כל סוג אחר של תוכן חשוב לבחור את הנושא הנכון.

חשוב לזכור, תוכן הוא לא רק מילים! הוא עוד המון דברים ואני אסביר עליהם בהמשך, מבטיח שווה לכם להישאר ולהמשיך לקרוא.

אם אתם לא בוחרים את הנושא הנכון לכתוב עליו את התוכן שלכם, אז מה הטעם לכתוב מאמר של 5000 מילים אם אפאחד לא יקרא אותו.

אז רגע אחד לפני שיוצא לכם עשן מהמקלדת, תעצרו, קחו אוויר ותחשבו בדיוק מה הנושא הנכון לכתוב עליו בהתאם לתחום שלכם.

כן, גם אם זה נושא חרוש מכל הכיוונים, עדיין בכל תחום יש עוד המון דברים שאפשר לתת בהם ערך לגולש.

לא פעם יצא לי לשמוע על מקדמי אתרים שמכניסים תוכן לאתר שלהם מהסיבה "שזה טוב לגוגל".

לצערי, המציאות הזאת מאוד בעייתית אבל עובדה שיש כאלו שזה באמת עובד להם.

אני פחות מאמין בזה כי אפשר למצוא המון נושאים לכתוב עליהם אם רק עוצרים לחשוב על הנושא הנכון ולא להכין תוכן בערמות, אלא אם אתם רוצים ספאמרים אז סבבה.

אז תזכרו לבחור את הנושא הנכון, את הביטוי שעליו רוצים להתברג ואל תבזבזו משאבים וזמן רק על תוכן שלא מעניין אפאחד.

איך בוחרים נושא לכתיבת תוכן?

איך בוחרים את הנושא הנכון לכתוב עליו?

עושים שימוש בכלים, אין מה לעשות, כל חברת קידום אתרים בזול עושה שימוש בכלים, הכל במטרה להצליח ולהגיע לכמות הכניסות הגדולה ביותר לאתר הלקוח שלהם.

הדגש החשוב ביותר לבחירת התוכן הוא קודם כל להבין את כוונת המשתמש.

  • תוכן אינפורמטיבי – מקרים בהם הגולש רוצה למצוא מידע.
    איך נראה סוג שאילתאת חיפוש בגוגל על תוכן אינפורמטיבי הנה דוגמה : "איך לתכוב תוכן שמדורג גבוה בגוגל?". במקרה כזה הגולש רוצה לקבל מדריך ומלא ומפורט כמה שיותר על איך לכתוב את התוכן באתר שלו בצורה שידורג גבוה ובסופו של יום כמובן שהוא גם רוצה ליצור כמה שיותר המרות.
  • תוכן לניווט – ניווט הוא לא רק בוואיז, יש סוג של ניווט לעמוד או מטרה מסוימת כמו למשל אם גולש רוצה להיכנס לפייסבוק, הגולש ירשום במנוע החיפוש את הביטוי "פייסבוק כניסה" או כל מידע אחר שהוא רוצה לדעת על פייסבוק.
קידום אתרים התוכן הוא המלך
בתמונה ניתן לראות שגוגל השלים את החיפוש בהתאם לחיפושים קשורים.
  • תוכן המרה – לא יודע אם מדויק לקרוא לזה "תוכן המרה", אלא כמה שיותר למקד את התוכן לכוונת המשתמש. שאילתת חיפוש לדוגמה : "מחשב נייד לקניה".
    כאן הכוונה היא ברורה, הגולש רוצה לקנות מחשב נייד ולכן ככה יראו התוצאות במנוע החיפוש:

סיכום שלב ראשון :

סיכום השלב הראשון בכמה מילים : בחרנו נושא והתאמנו אותו כמה שיותר לכוונת הגולש.

איך נדע מה כוונת הגולש?

בשביל לדעת את כוונת הגולש אין מישהו שיכול לתת תשובה יותר מדויקית מאשר גוגל עצמו.

אנחנו נחפש את הביטוי, נראה מה מדרוג גבוה ונתאים את התוכן למה שמדורג.

ואסביר שוב כמו שאני הכי אוהב להסביר וזה בדוגמאות.

אם הגולש רושם : נעלי ריצה – באופן ברור הוא רוצה לקנות נעלי ריצה והתוצאות בדף הראשון יהיו תוצאות מכוונת רכישה (במילים אחרות גוגל יציג חנויות ולא אתרי תדמית או בלוגים).

התוצאות הראשונות הן חנויות, גוגל מבין את כוונת הגולש ואת זה שהוא נמצא במצב של רכישה.

אבל, ויש אבל גדול.

אם נרשום בגוגל : "נעלי ריצה מומלצות".

במקום הראשון, עלה מאמר שמכיל בתוכו מידע על נעלי ריצה מומלצות ואפילו מדריך קניה מעודכן.

כלומר, בביטוי "נעלי ריצה מומלצות" כוונת הגולש היא קבלת מידע ולא ביצוע רכישה.

שלב שני – לראות מה עשו המתחרים ומה גרם להם להיות ראשונים (וכמובן לעשות את זה יותר טוב)

הדרך שלי היא לעשות את זה היא בשיטה (שאמנם בטח כבר קיימת) אבל גם אותה שיפרתי ואני קורא לה : מאמר סופר על.

מאמר סופר על – המאמר הטוב ביותר שיכול להיות.

הנוסחה של מאמר סופר על היא :

לוקחים את שלושת המאמרים שמדורגים ראשונים, בודקים בדיוק מהם השאלות והתשובות שיש בכל מאמר, אוספים אותם (כמובן לא להתעיק) וליצור את המאמר המלא והמקיף ביותר שאפשר.

מאמר סופר על

מאמר סופר על לא נגמר רק ביצירת המאמר המושלם משלושת המאמרים הראשונים.

בשביל ליצור את התוכן המושלם ולגרום להיות באמת המלך של קידום אתרים, יש עוד כמה דברים שאתם צריכים להשתמש בהם.

את חלקם אתם בוודאי מכירים ואת חלקם לא.

השלב הבא ביצירת מאמר סופר על הוא להשתמש בחיפושים קשורים.

מהם חיפושים קשורים ואיפה מוצאים אותם?

שרוצים למצוא משהו, מחפשים אותו בגוגל (כמו תמיד).

חיפשוים קשורים אלו שאילתות שאותן גוגל מציג בכדי לעזור לגולש למצוא מידע בהתאם לחיפושים קודים של גולשים אחרים.

דוגמה : רשמתי בגוגל "חברת ניקיון" והנה התוצאות, בתחתית העמוד הראשון אפשר לראות שיש עוד חיפושים קשורים.

כל אותם החיפושים חייבים אבל חייבים להופיע בתוכן שלכם!

מדובר על אחד מאותם פקטורים מאוד משמעותים שמשפיעים על קידום אתרים.

חיפושים קשורים
חיפושים קשורים

שלב שלישי – הצד הטכני של התוכן

אם אמרנו שמדובר על קידום אתרים התוכן הוא המלך, אז יש לנו אחלה תוכן ואחלה מאמר והוא מושקע מקצה לקצה.

אבל, יש גם צד טכני שהוא חלק חשוב ובלתי נפרד מהתוכן שלנו והוא שימוש נכון בכותרות.

בהמשך נדבר גם על החלוקה לפסקאות של התוכן ועוד כמה דגשים חשובים, אבל בואו לרגע נתמקד בצד הטכני.

איך להשתמש בכותרות H1 + H2 ועד כמה זה משפיע על קידום האתר

באופן חד משמעי אני יכול להגיד לכם שגוגל מזהה תוכן איכותי לפי הכותרות שלו.

כלומר, גוגל אמנם יסרוק את התוכן אבל יתן דגש מאוד גדול על הכותרות שיש לכם בתוכן ולכן חשוב מאוד להשתמש בהן בצורה נכונה.

כותרת H1 – תופיע פעם אחת בלבד בכל מאמר!!! זה עד כדי כך בסיסי שבעורך החדש של וורדפרס אין אפשרות כבר להוסיף שוב את כותרת H1 אלא היא מופיעה באופן אוטומטי כשם הפוסט.

כותרת H2 – כותרת משנה לכותרת של H1 אחריה תבוא כותרת H3 שהיא תת כותרת לכותרת של H2. וככה הלאה.

אם כמו שאתם קוראים ממש עכשיו את המאמר הזה, כותרת H2 שלי היא השלבים ליצירת התוכן המושלם. כל שלב ביצירת התוכן המושלם יהיה כותרת H3 כי הוא תת סעיף לסעיף הראשי של שלבי העבודה.

לא רק שהכותרות הן חלק טכני בלתי נפרד מטכניקת מאמר סופר על.

אלא הכותרות גם עוזרות לגולש לנווט נכון באתר ויוצרות חווית גלישה שמסבירה לגולש בדיוק איפה הוא נמצא בכל שלב של קריאת המאמר.

טכניקת מאמר סופר על – הדגשים החשובים שלי (וגם הוכחות שזה עובד)

אחרי שעברתם על שלושת השלבים ליצירת התוכן המושלם שיתקדם בגוגל.

יש עוד כמה דברים שאתם חייבים לדעת בשביל ליצור את התוכן שבאמת יהיה המלך הבלתי מעורער.

טכניקת מאמר סופר על

ישר ולעניין – אם אתם רוצים לענות על שאלה במאמר שלכם, אל תלכו סחור סחור, תנו לגולש את מה שהוא רוצה ישירות.

אם גולש כותב בשאילתאת החיפוש בן כמה הארי פוטר, הוא רוצה לדעת את הגיל שלו. הוא לא רוצה לקרוא מאמר של 10000 מילים על הארי פוטר.

יצירת אמון – אמון הוא להציג הוכחות. אז הנה כמה מאמרים שאני אישית משתמש בהם בטכניקה שלי ליצירת תוכן והם מדורגים ממש גבוה.

שימו לב לדוגמאות. בשאילתא של תרופות המשפיעות על בדיקת פוליגרף מיד נתתי רשימה של תרופות ועשיתי שימוש בחלק הבא והוא שימוש נכון במילות קישור.

שימוש נכון במילות קישור – אם אני רוצה לדרג את התוכן שלי על שאלה, אני רושם את השאלה (כי זה הביטוי עליו רוצים להתברג) ובנוסף אני שימוש במילים : "הם", "הן", "הוא" אם נניח נשאל את השאלה "מה הגיל של פוטין" נכון לכתיבת שורות אלו הוא בן 69, אבל זה בטח ישתנה, תראו איך נראות התוצאות בגוגל.

ברגע שנרשום "הגיל של פוטין הוא 69 שנים" מיד מנוע החיפוש של גוגל יבין שאנחנו נותנים תשובה לשאלה.

קישורים פנימיים – קישורים פנימיים אלו קישורים בתוך המאמר המקשרים למאמרים אחרים הנמצאים בתוך האתר שבו עולה המאמר.

עד כמה שנרצה אנחנו לא תמיד יכולים להכניס את כל המידע בעמוד אחד למי שרוצה לקרוא הרחבות על נושא מסוים. כל אחד רוצה לדעת איך לקדם אתר בגוגל זה ברור שיש המון שלבים ודברים שצריכים לעשות.

אמנם אפשר לכתוב הכל במאמר אחד, השאלה אם הגולש באמת ישאר שבוע שלם לקרוא את הכל או פשוט יעבור הלאה.

הצד הטכני – בתהליך קידום אתרים התוכן הוא המלך אבל המלך לא מסתדר לבד ויש עוד כמה דברים שצריכים לעשות והם : שימוש נכון בכותרות, שימוש ב meta title ו – meta description שהם חלק בלתי נפרד מתהליך אופטימיזציה פנימית לעמוד.

לסיכום

אני יכול להעיד לכם שאני עובד בשיטה הזאת וזה עובד לי בכל פעם מחדש.

לא תמיד אתם צריכים להתחיל לכתובת תוכן ארוך בשביל לתת לגולש את מה שהוא צריך, אבל מצד שני אני לא אומר לכם לכתוב מאמר של 300 מילים ולחכות שהוא יתברג אלא אם מדובר על תחום לא תחרותי בכלל.

בנוסף, לשמור על מאמר שנוח לקרוא אותו.

אל תכתבו פסקאות ארוכות מאוד, נסו לעשות את הפסקאות כמה שיותר קצרות (עד כמה שאפשר כמובן).

לא שכחתי עוד דגשים חשובים כמו : אופטימזיצה לתמונות, מהירות טעינה, שימוש בסכמה. בהחלט אלו דברים חשובים, אבל המאמר הפעם דיברתי רק על כתיבת התוכן. את הצד הטכני נשמור לפוסט הבא.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לקידום האתר שלכם? בואו נדבר

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים שעלו וכדאי לכם לקרוא
Call Now Button דילוג לתוכן