מה זה קידום אתרים?

שואלים את עצמכם מה זה קידום אתרים? ולמה רק בארץ קוראים לזה קידום אתרים בעוד שבכל מקום אחר זה נקרא אופטימיזציה למנועי החיפוש.

אז אני אענה על השאלה :

קידום אתרים במנועי החיפוש הוא תהליך שבו מבצעים אופטימיזציה מלאה לאתרי אינטרנט וזאת בכדי שהם יעלו יותר גבוה בתוצאות החיפוש לאותה שאילתא שכתב הגולש.

עכשיו אני קצת אחפור לכם ואסביר לכם יותר לעומק מה זה קידום אתרים בזול ולמה אתם חייבים להתחיל לקדם את האתר שלכם כמה שיותר מהר.

בואו נתחיל ממש מהתחלה, קצת לפני שהיה דבר כזה שנקרא גוגל ששינה את חוקי המשחק.

גם אם לא ידעתם, עוד לפני גוגל היו מנועי חיפוש, אחד הבולטים שבהם היה "אלטה ויסטה" alta vista והוא היה אחד ממנועי החיפוש הבולטים והמובילים ביותר עד שהגיע גוגל.

מנוע החיפוש של אלטה ויסטה עבד בצורה של "זחלנים" שמחפשים מידע באינטרנט ומציגים אותו לגוגלש, בדיוק כמו שאתם עושים היום עם גוגל.

היתרון הגדול של האלגורתים של אלטה ויסטה היה ביכולת שלו להציג ולמצוא תוצאות ומידע באופן מאוד מהיר.

אבל איך מנוע החיפוש יודע מה הוא צריך להציג ראשון, מה להציג שני ומה לא להציג בככל?

בשביל שמנוע החיפוש ידע מה להציג הוא משתמש במספר כללים שהכללים האלו קובעים סטנדרטים לפיהם מדורגים האתרים.

מהם אותם "כללים"?

אלו הם חוקים של עשה ואל תעשה, כמובן שעם הזמן הכללים האלו השתנו בגלל שכולם עשו כל מיני מניפולציות שפגעו באיכות התוכן שהוצג לגולשים ולכן מנועי החיפוש קבעו כללים מאוד ברורים ולמדו לזהות את אותן מניפולציות.

בזכות היכולת והלמידה של מנועי החיפוש היום כל התוצאות שמוצגות לגולשים הם תוצאות איכותיות ונותנות את המענה הטוב והמדויק ביותר לכל שאילתא.

מה זה SEO ומה זה קידום אתרים?

האם קיימת הקבלה בין SEO שהם ראשי התיבות של Search Engine Optimization, נתחיל בזה שבכל מקום קוראים לפעולה אופטימיזציה למנועי החיפוש ורק בישראל קוראים לזה קידום אתרים.

הפועל היוצא של ביצוע אופטימיזציה לאתר אינטרנט הוא שהאתר יתקדם בתוצאות החיפוש ולכן זה קיבל את השם קידום אתרים.

אני אחדד את זה עוד קצת, אני אסביר שהמילה "קידום" היא לא בדיוק המילה הנכונה שמסיברה מה בעצם עושה מקדם אתרים.

אבל המילה אופטימיזציה היא המילה המדויקת ביותר למה שאנחנו בתור מקדמי אתרים עושים בפועל.

אם עדיין לא הבנתם איך מנועי החיפוש מדרגים אתרים ומה זה קידום אתרים הנה תמונה שתסביר איך זה נראה במנוע החיפוש.

רשמתי למנוע החיפוש את הביטוי צלם חתונות, מיד מנוע החיפוש הבין שמה שאני מחפש הוא צלם לחתונה שלי. (כמובן שהוא גם אוסף את הנתונים האלו ובהמשך הוא יציג לי המון שירותים ודברים שקשורים לארגון החתונה).

מה זה קידום אתרים – להיות מעל המתחרים

הרבה פעמים אנשים קוראים לפעולות האופטימיזציה קידום אתרים כי המטרה שלהם היא להתקדם מעל המתחרים שלהם.

בגלל שרוצים להתקדם מעל המתחרים זה קיבל את השם קידום אתרים בעברית.

אז בשורה התחתונה אפשר להגיד שקידום אתרים הוא בעצם הביטוי המקביל לביצוע אופטימיזציה למנועי החיפוש בגלל שהמטרה היא להיות מעל המתחרים בכמה שיותר ביטויים בגוגל.

קידום אורגני וקידום ממומן – מה ההבדל בינהם?

אז בתחום קידום האתרים נכנס לנו גם קידום אתרים אורגני וגם קידום אתרים ממומן.

הלכתם קצת לאיבוד? גם אורגני גם ממומן… לא מבינים מה אני בכלל רוצה ממכם…

הנה תמונה קטנה (שוב ממנוע החיפוש)

מה זה קידום אתרים ממומן?

קידום אתרין ממומן המשמעות שלו היא תשלום עבור כל קליק.

כלומר, האתר שלכם יוצג בתוצאות של מנוע החיפוש בראש העמוד, על כל כניסה של גולש לאתר שלכם אתם תשלמו למנוע החיפוש.

ישנם מקרים והתשלום יהיה כל כך גבוה ולא תמיד הוא יהיה משתלם.

זה שהגולש נכנס לאתר שלכם לא מחייב שהוא יבצע המרה, כלומר אין התחייבות שהגולש שנכנס לאתר שלכם או יתקר להזמין שירות או לחילופין יבצע רכישה באתר.

כמובן שגם בקידום אתרים אורגני אין התחייבות שכל גולש יבצע המרה, אבל לפחות לא תשלמו סכומים גבוהים מאוד עבור כל כניסה לאתר.

אז מה עדיף קידום ממומן או אורגני?

אפשר להגיד שזאת שאלת מיליון הדולר, אבל הדעה האישית שלי היא ואני יכול להיות כאן בדעת מיעוט והיא תמיד עדיפות לקידום אתרים אורגני.

אבל, ויש כאן אבל גדול מאוד. יש מקרים שבהם התחרות היא מאוד קטנה (אלו מקרים ממש בודדים) וכאן העלות לכל קליק תהיה פחות משקל חדש אחד, אז אתם לא צריכים לעשות קידום אורגני.

נכון שהשירות שאני מוכר לכם הוא קידום אתרים אורגני. אבל רגע אחד לפני שאני עסק אני בנאדם ואני לא אמכור למישהו קידום אורגני בתחום שעדיף לו לעשות קידום ממומן.

מקרים נוספים שכדאי לבחון הם מקרים של שירות מיידי, כלומר אם מדובר על מנועלן שמישהו תקוע מחוץ לבית ורוצה להיכנס אז הוא לא יתחיל לחפור בחיפוש אחרי מנועלן הרבה זמן, הוא פשוט יחייג למנעולן הראשון שיעלה בתוצאות ומומלץ לשלב גם קידום ממומן.

עוד מידע והסבר מעמיק מה זה קידום אתרים

קידום אתרים בגוגל הוא תהליך של אופטימיזציה של האתר והתוכן שלך למנוע החיפוש. המטרה היא להקל על אנשים למצוא את האתר שלך כשהם מחפשים בגוגל.

ישנם כמה שלבים חשובים בקידום אתרים בגוגל:

  • אופטימיזציה בדף: זה כולל כותרות עמודים, תיאורי מטא ומילות מפתח
  • אופטימיזציה מחוץ לדף: זה כולל בניית קישורים ושיווק במדיה חברתית
  • אופטימיזציה לנייד: זה כולל עיצוב רספונסיבי ודפי AMP

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם. אלגוריתם הדירוג של גוגל השתנה פעמים רבות במהלך השנים, ולכך הייתה השפעה רבה על האופן שבו אנשים חושבים על קידום אתרים.

המונח "אופטימיזציה למנועי חיפוש" (SEO) מתייחס למערכת של טכניקות שבהן אתה יכול להשתמש כדי לדרג גבוה יותר במנועי חיפוש כמו גוגל. אז, במילים אחרות, זה הנוהג לבצע אופטימיזציה של האתר שלך כך שהוא ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש עבור מילות מפתח רלוונטיות.

המטרה היא להפוך את האתר שלך לגלוי יותר עבור משתמשים שמחפשים מידע על העסק או המוצרים והשירותים שלך. עם SEO, אתה יכול לשפר את הנראות המקוונת שלך על ידי השגת דירוג טוב יותר בדפי תוצאות החיפוש של גוגל (SERPs).

קידום אתרים בגוגל הוא אוסף של טכניקות המאפשרות לדפי אינטרנט לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש של גוגל. זהו תהליך של אופטימיזציה של התוכן והקוד של דף אינטרנט כך שהוא ידורג גבוה יותר בגוגל.

המטרה היא לוודא שכאשר אנשים מחפשים מילות מפתח ספציפיות, הדף שלך יופיע בעמוד הראשון של תוצאות גוגל.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לקידום האתר שלכם? בואו נדבר

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים שעלו וכדאי לכם לקרוא
Call Now Button דילוג לתוכן