קידום אתרים מחיר

כמה עולה קידום אתרים? מהם הגורמים שקובעים את המחיר? למה יש פערי מחירים כאלו גבוהים בין חברות קידום אתרים לפרילנסרים?

האם שמדובר על קידום אתרים מחיר גבוה יותר הוא זה שגם יקבע את התוצאות?

מה התקציב הנכון שכדאי להשקיע בקידום אתרים אורגני בגוגל? האם המחיר משתנה בהתאם לתחום (הנישה) שאותו מקדמים?

האם קיימים פערי מחירים בין קידום אתרי חנות לאתרי תדמית וגם מה יעזור לכם להצליח להשיג מחיר יותר זול לקידום האתר שלכם.

מבין כל המאמרים שאני כותב, הפעם בגלל שמדובר על המחיר, אני הולך להרחיב כמה שיותר ולהסביר בדיוק מהם הגורמים שקובעים את המחירים.

הסיבה שאני רוצה להרחיב על כל נושא מחירים בתחום קידום אתרים היא בגלל שהרבה מאוד פעמים אנשים לא יודעים בכלל על מה הם משלמים.

בשונה מקידום אתרים ממומן שבו אתם יודעים שאתם על "קליק" (או במילים אחרות על כל גולש שגוגל הביאו לאתר שלכם אתם משלמים להם. בקידום אורגני לא משלמים לגוגל, אלא אתם משלמים לחברת קידום האתרים (למקדם אתרים פרילנסר).

אז קודם כל בשביל שתדעו לאן הכסף שלכם הולך וגם בשביל שתבינו למה אתם משלמים למקדם אתרים כסף, אני הולך להסביר לפרטי פרטים.

קידום אתרים מחיר

קצת רקע על המחירים בתחום קידום אתרים

קידום אתרים אורגני הוא תחום שלא לכולם יש הבנה מה בדיוק קורה בו.

לא פעם אני מדבר עם אנשים שמחפשים שירות של קידום אורגני והשאלה הראשונה היא כמה עולה קידום אתרים?

בואו נתחיל בזה שאין מחירון בתחום הזה ומדובר על שוק פתוח.

כל אחד יכול לדרוש כמה שהוא רוצה עבור השירות שלו.

אפשר להגיד שתופעת הלוואי הכי גדולה בתחום הזה של קידום אורגני בגוגל היא העממימות שקיימת סביב התחום הזה.

בגלל העממימות הזאת קשה לא פעם לקבל את העובדה ש:

  • קידום אורגני לוקח זמן!
  • משלמים באופן חודשי למקדם גם בחודשים הראשונים שבהם אין תנועה.
  • הזמן שלוקח לקבלת תוצאות משתנה בהתאם למצב האתר, התחרות בתחום והתקציב.

אז בגלל שלא יודעים על מה משלמים אני אסביר בדיוק על מה משלמים ומה זה כל דבר שעליו אתם משלמים.

על מה משלמים בתהליך של קידום אתרים SEO?

כמו שהבטחתי להסביר גם על קידום אתרים מחיר ממה הוא מורכב ואלו הם המרכיבים שמהם מורכב המחיר.

אלו גם המרכיבים העיקריים בתחום של קידום אתרים SEO.

המרכיב הראשון במחיר הוא תוכן

כמו שאתם בטח יודעים התוכן הוא המלך ובלי תוכן איכותי אי אפשר להתקדם בצורה אורגנית בגוגל, הסיבה היא שהיום כמעט וכל תחום הוא תחרותי ולא נשארו תחומים שהתחרות בהם קטנה או בינונית.

בכדי לקדם את האתר שלכם, כל חברת קידום אתרים עושה שימוש בתוכן.

ברוב המקרים את התוכן לאתר שלכם קונים מכותבי תוכן. (יש אנשים שהעבודה שלהם היא פשוט לכתוב תוכן SEO) או שיש חברות שהן קצת יותר גדולות ופשוט מחזיקות כותב (או כותבת) תוכן במשרה מלאה שכל היום כותבים עשרות מאמרים על עשרות תחומים.

העלות הממוצעת היום לתוכן היא כ 0.16 אג' לכל מילה.

כמובן שגם בכתיבת תוכן המחירים משתנים, אפשר למצוא כותבי תוכן ב 10 אג' למילה ויש כאלו שגובים בתחומים סמכותיים כמו עריכת דין, רפואה ועוד תחומים שדורשים תוכן מקצועי ברמה גבוה במקרים כאלו המחיר יגיע גם למעל שקל לכל מילה.

מה שאומר שמאמר מקצועי של 1500 מילים יעלה 1500 שקלים חדשים.

האם זה אומר שמאמר יקר יתברג יותר גובה בתוצאות החיפוש? ממש לא!

יש עוד המון דברים שצריכים לקחת בחשבון בכתיבת תוכן ולא פעם באופן אישי יצא לי לראות תוצאות עם תוכן ממש גרוע במיקומים גבוהים שהשד יודע איך גוגל דירג אותם כל כך גבוה.

ועכשיו נסכם את נושא התשלום על התוכן.

בדרך כלל אתרים צריכים תוכן וככל שכמות התוכן שתקבלו תעלה ככה גם יעלה המחיר.

המרכיב השני במחיר הוא קישורים

קישורים חיצוניים במילים של אלו שלא מכירים את העולם של קידום אתרים SEO הכוונה היא להמלצות.

אני אסביר בקצרה מהם קישורים חיצוניים ולמה הם עולים כסף.

אם נניח ואני מחפש צלם מגנטים בעולם שאין בו את גוגל ואין אתרי אינטרנט.

תהליך החיפוש שלי יתחיל בחיפוש עם האנשים הקרובים ביותר אליי.

אני אבקש מחברים ומשפחה המלצות על צלם מגנטים לאירוע שאני חוגג.

ברגע שהם נתנו לי המלצה על צלם מגנטים, הם בעצם קישרו אותי למישהו שהם יודעים שהוא טוב ואפשר לסמוך עליו.

ככה גם עובד מנוע החיפוש של גוגל.

מנוע החיפוש סורק אתרי אינטרנט בלי סוף, בתוך כל אתר שהוא סורק הוא מחפש גם את "ההמלצות" או במילים קצת יותר מקצועיות הוא מחפש את הקישורים החיצוניים.

ברגע שיש לאתר מסוים קישורים שהוא מקבל מאתרים אחרים, גוגל מבין שמדובר על אתר שאפשר לסמוך עליו ולכן מדרג אותו בהתאם.

המציאות היא כזאת שלא תמיד כולם מפרגנים (בטח לא בישראל) ולכן בשביל להשיג את ההמלצות האלו (הקישורים) צריכים לקנות אותם.

אפשר לקנות קישורים מכל מיני סוגים, אבל על סוגי הקישורים אני מסביר במאמר אחר. כמובן שאפשר להשיג קישורים גם בדרכים אחרות.

אז אם אתם שואלים את עצמכם איך להשיג קישורים לאתר שלכם, יש לא מעט דרכים ולא תמיד חייבים לקנות.

אבל, בשביל לחסוך זמן (שהפך להיות במציאות של היום המצרך הכי יקר) פשוט משלמים וממשיכים הלאה.

העלות של קישורים משתנה והיא יכולה להיות החל מ 100 ש"ח לקישור ברמה בינונית ועד לקישור מאתר חזק שיכול לעלות גם כמה אלפי שקלים.

כמות הקישורים המומלצת לאתר אינטרנט בכל חודש משתנה בהתאם לתחרות בתחום.

המרכיב השלישי שקובע את המחיר הוא אופטימיזציה

כמו שכבר כתבתי בתחילת המאמר, הגורמים שקובעים את המחיר הם גם הגורמים העיקריים לקידום אתרים אורגני SEO.

אפילו שהתוכן הוא המלך, אני אישית מאמין גם בעבודה טכנית שהיא אופטימיזציה לכל עמוד באתר.

קידום אתרים התוכן הוא המלך

אופטימיזציה היא בעצם כל אותן פעולות טכניות שאותן מבצע כל מומחה קידום אתרים בכדי לשפר את האתר ולהתאים אותו להנחיות של גוגל.

במקרה הזה אי אפשר לקנות את האופטימיזציה כמו שקונים את התוכן והקישורים, כאן מקדם האתרים מפשיל שרוולים ומתחיל לעבוד.

מה שאומר כי מחיר קידום אתרים נקבע גם לפי כמות השעות/עמודים אותם משקיע המקדם על האתר שלכם.

ככל שהוא יעבוד יותר שעות הוא יגבה מחיר גבוה יותר.

הצעת מחיר קידום אתר

עכשיו אחרי שהבנתם בדיוק ממה מורכב המחיר, הגיע הזמן להרכיב הצעת מחיר לקידום אתר בצורה אורגנית.

חשוב לי להבהיר כי המחיר שלי הוא לא המחיר הכללי וייתכן ויגבו גם מחירים יותר זולים או יותר יקרים במקומות אחרים. המחירון הזה הוא מחירון קידום אתרים אישי שלי.

אני גם מלא תקווה שאולי הוא יתן לם הערכת סדר גודל, אבל פערי המחירים בתחום כל כך גבוהים שגם זה יהיה קשה לתת הערכה של סדר גודל כללי.

חבילת קידום אורגני מחירמידע נוסף
חבילת בסיס890 ש"ח בלבד החבילה כוללת 2 קישורים חיצוניים בכל חודש +1000 מילים תוכן + אופטימיזציה ל 2 עמודים באתר.
חבילה מורחבת החל מ 2000 ש"ח 4 קישורים חיצוניים + 3000 מילים של תוכן + אופטימיזציה ל 15 עמודים באתר

קצת הסברים על המחירים:

ברוב המקרים כולם בוחרים את החבילה הבסיסית בגלל שהיא מביאה איתה כמעט מה שכל אתר צריך בשביל להתקדם בגוגל.

ועכשיו אני אסביר איך אני כל כך זול:

האמת שזאת השאלה ששואלים אותי הכי הרבה, אבל אני נחמד ולא איכפת לי לענות שוב.

את הקישורים אני לא קונה. יש לי מעל 230 אתרי תמיכה שמפוזרים על מעל 15 שרתי אחסון שונים והם במגוון תחומים.

כל אתר כזה אני משקיע בו המון עבודה ובמשך השנים שלי בתור מקדם אתרים הצלחתי לבנות לא מעט אתרים כאלו.

בזמן שחברות קידום או מקדמי אתרים פרילנסרים צריכים לקנות קישורים הם גם צריכים להעלות לכם את המחיר.

אבל רגע, מה עם התוכן? אתה כל היום יושב וכותב?

ממש לא!

תכירו את רייטר! כותב תוכן אוטמטי שהוא כל כך טוב (אם יודעים לעבוד איתו בצורה נכונה) שאתם אפילו לא הרגשתם שכמעט מ 85% מהמאר הזה שאתם קוראים ממש עכשיו הוא בעצמו כתב.

רייטר מייצר לי תכנים ממש מעולים ובזכות הדגשים שלי התכנים האלו מגיעים למיקומים ממש גבוהים!

לא מאמינים? הנה צילום מסך כמה רייטר מוכשר:

התיאור לסרטון גם נכתב ברייטר מה שגרם לסרטון להופיע במקום ה 1 האורגני של גוגל.

אם זה לא שכנע אתכם, הנה עוד משהו שכדאי לכם לראות :

כאן אתם רואים את היכולות של רייטר.

ומה נשאר לי לעשות? פשוט מאוד אופטימיזציה.

הגורמים שקובעים את המחיר ולא קשורים למחיר

אני מבין שהכותרת יוצרת קצת פרדוקס, אבל אחרי שאני אסביר הכל תהיו בטוחים שתבינו שיש גורמים שקובעים את המחיר ובכלל לא קשורים אליו.

הערכה עצמית (אגו)

לכל אחד יש את האגו שלו, בדיוק כמו בכל תחום.

יש מקדמי אתרים שהם רק בתחילת הדרך אבל הם באים עם אגו גבוה, בגלל זה ייתכן והם ידרשו כבר בתור התחלה מחיר יותר גבוה.

אני לא חושב באופן אישי שיש סיבה לגבות סכומים גבוהים במיוחד לא מישהו שיש לו ארסנל של אתרי תמיכה ואת היכולת ליצור תוכן בקלות.

עד כמה המקדם הוא מקצועי

בשביל למדוד מקצועיות של מקדם אתרים צריכים לראות תוצאות.

כי רק התוצאות הן אלו שקובעות עד כמה המקדם הוא מקצועי.

כאן אתם יכולים לראות תוצאות של הלקוחות שלי. התוצאות מעידות באופן ישיר על היכולת של המקדם וגם על המקצועיות שלו.

ניסיון בתחום קידום אתרים

בדרך כלל הניסיון מביא איתו גם מקצועיות, הבנה של טכניקות קידום אתרים מתקדמות וגם את היכולת להתמודד עם פרוייקטים מורכבים בצורה מקצועית.

הניסיון מביא לכל מקדם יכולת לעבוד בצורה יסודית וקפדנית, לדעת מה יכול לגרום לאתרים לרדת או לעלות ואיך להתמודד עם שינויים. (במציאות בישראל גם לא עלינו רחוק מאיתנו טפו טפו לדעת גם להתמודד עם מתקפות של מתחרים על האתר).

לא פעם יש גם כאלו מקדמי אתרים שחלק מהאסטרטגיה שלהם לקידום האתר היא לתקוף את המתחרים, אלו דברים שרק הניסיון מלמד איך להתמודד איתם בצורה הטובה ביותר.

לקוחות חופרים

יש לי לא מעט לקוחות, הרוב אני בכלל לא שומע מהם אבל יש גם כאלו שמתקשרים באופן יומי לשאול שאלות על האתר.

בכל פעם אני מבהיר באופן ברור שהפעולות שאני מבצע היום הן פעולות שאת ההשלכות יראו רק בעוד תקופה.

אבל בכל זאת זה לא מונע מהלקוח להתקשר כל יום ולשאול מתי הוא יהיה ראשון בגוגל.

אני יודע ששירות לקוחות הוא חלק מהשירות, אבל לפעמים שירות לקוחות הופך להיות עיקר העבודה ובמקום לקדם לו את האתר אני מסביר לו למה חשוב להטמיע סכמה באתר.

קידום אתרים מחיר – התשובות לכל השאלות שלכם

יש המון שאלות שעולות ולא רק המחיר, ותמיד אני מוצא את עצמי מסביר לא מעט פעמים על זה והנה עוד תשובות לעוד שאלות.

בשביל שזה יהיה לכם נוח, אני אכתוב את זה בסגנון של תסריט שיחה.

לקוח: קיבלתי העצת מחיר מחברת קידום של 1500 ש"ח בחודש, איך אתה יותר זול מהם?

אני: אם זה חברת קידום שמציעה לך מחיר של 1500 כדאי לך לבדוק אותם טוב מאוד! כי אם חברת קידום שיש לה המון הוצאות, כמו משרד, משכורות ועוד נותנת כזה מחיר זה מאוד מדאיג. היא לא תהייה רווחית או שהיא לא תיתן ללקוח והוא יקבל פעם בחודש דו"ח שהוא לא יבין ממנו כלום.
אבל, אם קיבלת את המחיר הזה מפרילנסר בהחלט זה הגיוני המחיר. כמובן שאני דורש מחיר אחר מכמה סיבות. אני חושב שבגלל שקידום אורגני לוקח זמן, הלקוח צריך שיהיה לו מספיק "אוויר" וגם כמה זמן הוא יכול לשלם סכומים גבוהים עד שהוא רואה תוצאות.

לקוח: קיבלתי הצעה של 500 ש"ח בחודש, על מה אתה רוצה 900?

אני: הצעה של 500 כאן זה כבר ממש מסובך, או שזה מישהו בתחילת הדרך והוא מוכן לקחת כל אתר רק בשביל ללמוד את התחום.
אז אם אתם מוכנים לתת למישהו להתנסות על האתר שלכם (שיכול להיות שיביא תוצאות מדהימות) אז זה מעולה ואני הכי מפרגן בעולם.
אם הוא מרוויח, אני ממש בספק לגבי זה. כי גם פרילנסר צריך להרוויח אפילו אם יש לו כבר אתרי תמיכה ויכולת לייצר תוכן בלי הגבלה.

לקוח: בוא נעשה דבר כזה, ננסה חודש ואז נחליט. מה אומר?

אני: אם אתה מגיע לתהליך של קידום אורגני, כדאי שתבין שזאת ריצה למרחקים ארוכים, אתה בטוח שאתה בנוי לזה?
בדיוק כמו שאני שחקן נשמה ואני יודע שמה שאני רוצה לעשות הוא קידום אתרים ולא משהו אחר, אני משקיע בזה את כל כולי! אבל אם האתר שלך בתור מנעולן זה סוג של חלטורה ולא בא לך להשיקע יותר מידי, כדאי שתשקיע בתחום שבו אתה רוצה לעסוק ותהיה בו הכי טוב.
וגם זה לא סוג הלקוחות שאני מחפש כאלו שלא מוכנים להיות מסורים בצורה הטובה ביותר לתהליך.

לקוח: ואיך אני יכול להבטיח לעצמי שאני לא סתם זורק כסף על קידום?

אני: אני יכול לשתף בחוויה האישית שלי.
בעבר הייתי עוסק בתחום האירועים (האמת שבתור חלטורה) וחיפשתי חברת קידום בגוגל שתקדם אותי, המחירים היו כל כך גבוהים שלא יכולתי להרשות לעצמי לשלם אותם.
אז פשוט לקחתי קורס של קידום אתרים ואמרתי שאני אקדם לעצמי את האתר, העלות של הקורס הייתה כמו חודש קידום אחד בלבד.
מאז שכללתי ולמדתי יותר לעומק את עולם קידום האתרים והצלחתי לקדם את האתר שלי באותה תקופה לרמה שהגעתי גם למעל 400 שיחות נכנסות בחודש!!! בגלל שלא עמדתי בעומס של השיחות זה הפך להיות העיסוק העיקרי שלי שפרנס 3 משפחות. ואז ראיתי שאני מצליח להבין איך עובד האלגורתים של גוגל ואני אפילו יכול לקחת אחריות על אתרים של לקוחות ולא רק על האתרים שלי.

לסיכום

זהו, אני חייב לסכם את זה, אחרי שהבנתם שקידום אתרים מחיר, כמה עולה קידום אתרים וגם ראיתם מחירון של קידום אתרים.

אתם יודעים על מה את משלמים, כמה אתם משלמים וממה צריכים להיזהר שאתם מקבלים הצעת מחיר, מה כל הצעת מחיר צריכה לכלול בתוכה : מחקר מילים (ביטויים), כמות תוכן, שעות אופטימיזציה, כמות קישורים ועוד דברים שהם חשובים לכם וגם למקדם שעושה לכם את העבודה.

אם יש משהו שלא עניתי לכם עליו אתם יכולים להתקשר בכיף ונדבר.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לקידום האתר שלכם? בואו נדבר

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים שעלו וכדאי לכם לקרוא
Call Now Button דילוג לתוכן