איך לצאת מארגז החול של גוגל

רגע אחד לפני שאסביר לכם איך לצאת מארגז החול של גוגל, בואו נדבר רגע על מה זה בכלל ארגז החול והאם הוא עדיין קיים.

יש המון מיתוסים על מנוע החיפוש של גוגל, בעיקר על העדכונים המשמעותיים ביותר שגוגל הוציאו ובינהם עדכון פנדה ופינגויין.

עדכון פנדה – עדכון זה מייחס לאיכות התוכן באתרים וכולל בתוכו עוד דברים כמו צפיפות מילות מפתח, והיבטים נוספים שלומדים את איכות התוכן.

עדכון פינגוין – עדכון זה מתייחס לאיכות הקישורים החיצוניים שיש לכל אתר.

על עדכוני פינגוין ופנדה אני יכול לכתוב עוד פוסט ארוך מאוד שמסביר בדיוק איך כל עדכון כזה משפיע על הדירוג של אתר האינטרנט שלכם.

מה גם שאלו עדכונים כל כך משמעותים שהם העיקר שעליו מתבסס האלגוריתם של גוגל, ובגלל שהם כל כך משמעותים הם כבר מובנים באלגורתים.

מה שאומר שלא צריכים לחכות שיהיה "שוב עדכון פנדה" או "שוב עדכון פינגוין" אלא עוד לפני שאתר מופיע בתוצאות החיפוש הוא עובר את הסינון של שני העדכונים האלו.

גם אתר חדש שכבר קיים המון זמן, במידה והוא יעבור על ההנחיות והכללים של עדכונים אלו הוא יספוג פגיעה במיקומים. (יש מקרים שבהם נדרשת עבודה מאוד אינטנסיבית בכדי להתמודד עם ההשלכות של אתר שנפגע בעיקר מאיכות הקישורים החיצוניים שלו.

איך לצאת מארגז החול של גוגל

למה קוראים לזה 'ארגז חול' והאם זה באמת קיים או שזה רק מיתוס.

אז בואו נתחיל בזה שאני יכול להגיד לכם שמהניסיון שלי בהחלט לכל אתר חדש יש תקופה שבה גוגל "בוחן" אותו עוד לפני שהוא מוצג בתוצאות החיפוש.

אז גם אם בניתם אתר חדש, ואתם מחפשים את עצמכם בגוגל ולא מוצאים, או שאתם מוצאים את עצמכם במקום נמוך מאוד ומגלים שיש אתר אחר שמדורג מעליכם גם כשאתם מחפשים את עצמכם, המשמעות היא שגוגל עדיין בוחן אתכם.

בנוסף חשוב לזכור דבר מאוד משמעותי והוא התחרות שיש כמעט בכל תחום.

אם מדובר על ביטוי עם תחרות מאוד גדולה, אל תחשבו שמספיק רק לבנות אתר ואתם תופיעו במקום הראשון, גם אם התוכן שלכם סופר איכותי ובמיליון רמות הרבה יותר איכותי מהאתרים של המתחרים שלכם.

מאיפה הגיע השם ארגז חול?

למה דווקא ארגז חול?

אז בדיוק כמו שהיינו ילדים בגן היינו בארגז חול, אותו דבר לאתר שהוא עוד תינוק, בגלל שהוא תינוק הוא עדיין משחק בארגז חול, ברגע שהאתר יגדל ויראה שהוא מתאים הוא יכנס למגרש של הגדולים ויתיחל להופיע בתוצאות.

טוב חפרתי לכם מספיק, עכשיו בוא ואתחיל להסביר לכם איך לצאת מארגז החול של גוגל ולתת לו להבין שאתם ילדים גדולים.

יציאה מארגז החול של גוגל – שלב ראשון תוכן בשם מותג (השלב המשולב)

ברגע שאתם מוספים תוכן באתר שלכם, אתם צריכים לכתוב אותו בצורה שהמותג עצמו כותב את התוכן.

אם למשל אני חברת קידום אתרים בזול שקוראים לה "ליגה קידום אתרים", אז אני אכתוב את התוכן בצורה של "ההמלצה שלנו בחברת ליגה קידום אתרים היא לכתוב תוכן איכותי בצורה שמציינת כי מי שכותב את התוכן הוא המותג עצמו".

כתיבה בשם המותג היא כתיבה שבונה סמכות.

אתם נותנים לגוגל להבין שמדובר על חברה שבאמת קיימת והיא רצינית. במקרים שבונים אתרי אפילאציה (מה שהפך להיות מאוד נפוץ היום) גם כאן אתם יכולים להשתמש בשם שלכם, או אפילו להמציא שם ולהסביר לגוגל שאתם מקצוענים מובילים בתחום.

כתבתם את התוכן באתר בתור המותג, מעולה! אחרי שכתבתם בשם המותג אתם עוברים לשלב הבא והלא פחות חשוב.

אחרי שיש לכם תוכן שבנוי בצורה שבה המותג עצמו הוא שכותב את התוכן, אתם ניגישים לשליחת כתובת URL לגוגל.

בדרך כלל מהניסיון שלי גוגל לא נוטה להתייחס לזה יותר מידי, גם אם שולחים עמודים דרך google search console זה לא מחייב שגוגל ייתחס אליכם.

אבל בהחלט זה עוד משהו שצריכים לעשות כחלק מהפעולות ליציאה מארגז החול של גוגל.

כנסו לקישור https://www.google.com/intl/iw/add_url.html ושלחו את כתובת האתר שאותה רוצים לאנדקס.

יציאה מארגז החול – שלב שני רשתות חברתיות (וכמה שיותר)

בשלב הזה אתם רושמים את עצמכם בכל רשת חברתית אפשרית!

אני לא אומר רק עמוד פייסבוק, ואינסטגרם (ולמרחיקי הלכת גם טיטוק).

למרות שבמציאות של היום 99.9% מהאתרים שאני נתקל בהם באמת עושים את זה.

אתם פותחים פרופיל עם שם המותג שלכם בכל רשת אפשרית, שזה אומר חשבון טוייטר, ערוץ יוטיוב, עמוד עסקי בפייסבוק, חשבון באינסטגרם, חשבון reddit, ערוץ ב vimeo, פרופיל pinterest, חשבון עם שם מותג ב tumblr, פרופיל medium.

בקיצור הבנתם, אתם הולכים להיכנס לכל רשת חברתית אפשרית, מקשרים ממנה לעמוד הבית של האתר שלכם, ואם יש אפשרות לקשר עם אנקור זה יהיה שם המותג בלבד!

ארגז החול של גוגל

אל תתעצלו, תתחילו להפציץ בפתחית פרופילים ברשתות חברתיות ולא תאמינו איך זה יעזור לכם להתקדם מהר (מהניסיון שלי אפילו מהר מאוד) בתוצאות החיפוש גם על ביטויים שאתם אפילו לא חשבתם שתצליחו להתברג כל כך מהר.

יש פרופילים שמקשרים לאתר? מעולה! עכשיו שיהיה לכם בפוטר של האתר קישור לכל פרופיל כזה, כלומר קישור הדדי שמסמן לגוגל שהאתר קשור לכל פרופיל.

ועכשיו אתם מעדכנים בכל פרופיל פוסט בכל 3-4 ימים, בא לכם כל יום זה מגניב ויכול להיות מעולה. לגבי כמות הפוסטים אין הגבלה, אבל אל תגזימו וכל פוסט תוציאו 100 קישורים לכל עמוד אפשרי באתר שלכם.

יציאה מארז החול של גוגל – שלב שלישי קישורים חיצוניים

למרות שאני ממש נגד קניית קישורים, אבל אין לכם ברירה.

אם אתם מקדמי אתרים אז בטח יש לכם ארסנל של אתרים שאתם יכולים לקשר לאתר החדש ואתם כבר יודעים איך לעשות את זה בצורה נכונה.

אבל אם לא ואתם עסקים שמקדמים לבד את העסק שלהם, אז כנראה שאתם תכניסו את היד לכיס ותקנו קישורים.

מאיפה קונים קישורים?

בשום אופן לא אתרי PBN !!!

מניסיון כואב מאוד אני יכול להעיד על אתרים חדשים שיצאו להם קישורים מאתרי PBN וזה רק החמיר את המצב!.

אתם קונים בתור התחלה 3-4 קישורים בחודש אך ורק מאתרי מקומונים.

נכון האתרים האלו כבר גוססים, אבל הם כל כך ותיקים ומתעדכנים באופן קבוע ככה שבתור התחלה סוג של כתבת תדמית עם קישור יוצא לאתר שלכם זה הדבר הנכון ביותר.

האנקור בחודש – חודשיים הראשונים בשום אופן לא יהיה ביטוי מדויק שאותו רוצים לקדם.

האנקור חייב להיות שם המותג, למה דווקא שם מותג? כדי להמשיך ולחזק את הסמכות.

בחודש הראשון – קישורים חיצוניים עם שם מותג בלבד.

בחודש השני – קישורים עם שם מותג משולבים.

למה הכוונה קישורים משולבים?

אם מדובר על אתר תדמית של מדביר.

לחברת ההדברה קוראים "ברוך המדביר" (רק דוגמה).

אז אנחנו נוציא קישורים שהאנקור יהיה – הדברת נמלים – ברוך המדביר.

בחודש השלישי כבר מתחילים לבנות קישורים שתוקפים כמה שיותר את מנוע החיפוש של גוגל ומקשרים לעמודים נוספים באתר עם אנקור מדויק.

האנקור המדויק לכל עמוד רלוונטי ולביטוי שאותו רוצים לקדם.

אם הביטוי אותו רוצים לקדם הוא 'הדברת נמלים' אנחנו נוציא קישור ישיר עם הביטוי המדויק.

בהמשך התהליך מומלץ על כל 5-6 קישורים להוציא גם קישור עם שם מותג ולגוון באנקורים המקשרים.

על זה תוכלו לקרוא עוד במדריך שלי לבניית קישורים כמו מקצוענים.

יציאה מארגז החול של גוגל – שלב רביעי להגיש מפת אתר לגוגל

אפשר להגיד שזה אחד הדברים הבסיסים ביותר, זה משהו שקורה כבר בימים הראשונים שונים אתר אינטרנט מיד מגישים מפת אתר.

אבל תתפלאו לגלות שיש לא מקרים שנתקלתי בהם של אתרים שהגיעו אלי מחברות קידום (שלא אציין את שמם בשביל לא לפגוע) שלא הגישו מפת אתר, והכי גרוע של אתר שהגיע אליי בלי גוגל אנליטיקס מחובר לחשבון ועדיין שלחו ללקוח דו"ח על תנועה אורגנית לאתר… מעניין מאיפה הם אספו את הנתונים אם אין בכלל אנליטיקס מחובר.

בשביל להגיש מפת אתר פשוט כנסו ל google search console משם ל Sitemaps ותזינו את הכתובת של מפת האתר בלי תחילת הדומיין לפני זה > תלחצו על שלח. ובתוך 2 דקות הגשתם לגוגל מפת אתר.

יציאה מארגז החול של גוגל – שלב חמישי (אני יודע שאמרתי שיש 4 צעדים) בודקים שאין ענישה על הדומיין

אני יודע שאמרתי שיש רק ארבעה שלבים שאתם צריכים לדעת איך לצאת מארגז החול של גוגל.

אבל זה לא אומר שלא צריכים לבדוק שאין ענישה ידנית על האתר.

כן, גם אם הדומיין שלכם חדש יכול מאוד להיות שעברתם על הנחיות.

אז לפני שאתם מתחילים לקנות קישורים ולהכניס תוכן בצורה מאסיבית, זה לא אומר שאתם תצליחו לצאת מארגז החול של גוגל.

בדיקה של דקה קצרה תעזור לכם להבין את הסטטוס של האתר שלכם.

כאן שוב נכנסים אל google search console עוברים אל > אבטחה ופעולות ידניות > פעולות ידניות > ובודקים שאין לכם הודעה מגוגל על ענישה ידנית שקיבלתם.

זהו, עכשיו אתם מחוץ לארגז החול ואתם תתחילו לעלות בדירוגים, תמשיכו להוסיף תוכן איכותי באתר שלכם, תקראו עוד המון מדריכים שיש לי כאן באתר.

והכי חשוב, אתם לא צריכים שום קורס של קידום אתרים כי מבטיח לכם שלא ילמדו שם איך להתמודד עם ענישה של אתר, איך לבנות נכון קישורים ואיך לעבוד עם כלים מתקדמים ולהכין תוכן פצצת אטום שגוגל אוהב וידרג אתכם גבוה.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לקידום האתר שלכם? בואו נדבר

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים שעלו וכדאי לכם לקרוא
Call Now Button דילוג לתוכן