למה האתר שלי לא מופיע בגוגל?

אין היום אחד שלא שואל את עצמו ברגע שהוא בנה אתר חדש ומדהים, השקיע בתוכן הכי איכותי שיש, הכניס אחלה סרטונים והמון מידע חיוני.

ואפילו גם בדק את המתחרים שלו על אותו ביטוי מסוים והוא רואה שהאתר שלו לא מופיע בגוגל. אז אם שאלתם את עצמכם למה האתר שלי לא מופיע בגוגל? הנה כל הסיבות וגם הסברים שיעזרו לכם לגרום לגוגל להבין שיש לכם אחלה אתר וכדאי לו לדרג אתכם בתוצאות.

אז רגע אחד לפני שאתם מנפצים את המסך של המחשב (או שזורקים את הנייד, כל אחד ואיפה הכלי שבו הוא משתמש לעשות חיפושים) וצורחים "למה האתר שלי לא מופיע בגוגל?!?!?" הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

למה האתר שלי לא מופיע בגוגל?

לפני ההסברים המלאים – הנה הסיבות בגללן האתר שלכם לא מופיע בגוגל :

  • גוגל לא הספיק להגיע לאתר שלכם ולסרוק אותו – גם אם שלחתם מפת אתר, לפי ההנחיות של גוגל צריך להמתין כשבוע עד שהבוט יספיק להגיע אליו.
  • האתר לא בנוי נכון לסריקה – ייתכן מאוד ומבנה האתר משפיע על היכולת של גוגל לסרוק את תוכן האתר בצורה יעילה. (המערכת עליה בנוי האתר גם משפיעה על הסריקה, אמנם זה כמעט ולא קיים יותר אבל אם בניתם את האתר שלכם על פלאש ייתכן והוא לא יסרק).
  • האתר חסום – יכול להיות שעל כתובת מסוימת באתר יש אלמנט robots.txt (אותה הכתובת שאתם רוצים שתופיע) עם noindex.
  • הפרת הקווים המנחים של גוגל – ישנם עדכונים רבים לגוגל. כל עדכון כזה הוא כבר מובנה בתוך מנוע החיפוש, מה שאומר שלפני שגוגל מציג את האתר שלכם האתר עובר את כל הבדיקות ורק אז מתקבלת ההחלטה האם להציג את האתר.

הדעה האישית שלי

נכון לכתיבת שורות אלו (אפריל 2022) אני מסתכל אחורה בחצי שנה האחרונה ואני שם לב לשני דברים שיכולים לגרום לאתר שלכם לא להופיע בגוגל.

  • גוגל מקשיחים עמדות : אני מרגיש שבזמן האחרון גוגל התחילו להקשיח את העמדות שלהם לגבי אתרים חדשים. אם בעבר בשביל לצאת מארגז החול של גוגל, כל אתר חדש היה צריך תקופת "בישול" של חודש וחצי, היום זה לוקח קצת יותר זמן. (במיוחד לדומיינים חדשים, דומיניים ותיקים שבונים עליהם אתר חדש זה קצת אחרת).
    הסיבה העיקרית להקשחת העמדות היא המון אתרים שהם באיכות ירודה מאוד שהתחילו להיכנס לאינטרנט, חלק מאותם אתרים באיכות ירודה הם בעיקר אתרים שעושים שימוש בתוכן ברמה ירודה. רמה ירודה של תוכן היא לא תוכן קצר. חשוב לזכור כי אין קשר בין איכות התוכן לבין האורך שלו. לפעמים תכנים קצרים ואיכותיים שהם בדיוק מה שהגולש צריך הם אלו שידורגו יותר גבוה.
    כמו למשל המון אתרי PBN שהם בעצם אתרי תמיכה של מקדמי אתרים, פשוט מכניסים ערמות של תוכן ורק קישורים יוצאים מאותו אתר, מיד גוגל מבין שזה עוד סוג של אתר שמנסה לעשות מניפולציה.
    בגלל זה, אני אישית תמיד שומר על כל אתר כזה וגם דואג להכניס קישורים פנימיים באתר שיגרמו להיות כמה שיותר אמין וסמכותי.
  • נגמר לגוגל המקום בשרת : גוגל עובד בשיטה של אינדקס, כל תוצאה שאתם כותבים בגוגל היא תוצאה של שאילתא שמחכה לכם שאתם תכתבו אותה.
    בזמן האחרון, נכנסים כמויות מאוד גדולות של אתרים לגוגל ובגלל אותם כמויות גדולות, גוגל ממש מקפידים לפני שהם מכניסים בכלל אתר לאינדקס שלהם.
    אפשר להגיד שזה סוג של התייעלות, אחרי הכל גוגל לא רוצים שיהיה להם באינדקס אתרי ספאם, אז הם עושים הכל בשביל להכניס רק אתרים איכותיים וברמה גבוה לאינדקס שלהם.

ועכשיו נעזוב לרגע את הדעה האישית שלי בצד, ובואו ננסה לחקור ולהבין למה אתר לא מופיע בגוגל ואיך לגרום לו להופיע בתוצאות.

והכי חשוב, אני אסביר לכם צעד אחרי צעד איך לגרום לאתר שלכם להופיע בתוצאות החיפוש, קודם כל בשם המותג שלכם. (שזה הדבר החשוב ביותר).

נתחיל בהבנה לעומק של המשמעות "לא מופיע בגוגל"

אם אתם מתחרים עם האתר שלכם על ביטוי תחרותי מאוד, והאתר שלכם נמצא במקום 28 (סתם דוגמה, כל מיקום אחר אפשרי) זה לא אומר שהאתר שלכם לא מופיע.

הוא מופיע ואתם יכולים להיות רגועים. לגבי הנושא של למה אתם לא במקום ראשון, על כבר יש הסבר אחר ויש לי המון מדריכי קידום אתרים שיכולים לעזור לכם עם זה.

עכשיו אחרי שהבנו מה זה אומר אם האתר מופיע בגוגל או לא, נתחיל לעבוד צעד אחרי לגרום לגוגל להציג את האתר שלכם.

הכל מתחיל בפקודה קצרה.

פקודת site היא בעצם פקודה שמראה לנו האם האתר מאונדקס ומהם העמודים באתר שאותם גוגל מציג.

כל מה שצריכים לעשות הוא פשוט להיכנס לשורת החיפוש של גוגל (אם זה בכרום זה ממש פשוט)

להקליד לפני הדומיין את הפקודה site: עדיף ללא https:// ואז אפשר לראות בדיוק מהם העמודים של האתר שגוגל מאנדקס.

אתם יכולים לראות שעל האתר הזה ספציפית גוגל מאנדקס לי 9 עמודים, האמת שממש לא השקעתי יותר מידי באתר, למרות שאני מביא לכם כאן אחלה תכנים נכון לכתיבת שורות אלו אפילו לא הגשתי מפת אתר לגוגל ולא חיברתי אותו לקונסול.

כל מקדם אתרים מיד יבהל מזה, אבל המטרה שלי היא לתת אחלה ערך לכל מי שקורא את המדריכים שלי ולא רק לנסות ולהתקדם כמה שיותר מהר.

וגם כמות העמודים באתר היא באמת נמוכה. יחד עם זאת אני שמח לראות שמתוך 11 עמודים גוגל אינדקס לי 4 באתר שאני מתפעל אותו פחות מחודש.

אם העמוד שאותו אני בודק מופיע בפקודת site אז גוגל אינדקס את האתר, אם הוא לא מופיע לכם בדף הראשון אז זה שאומר שאתם צריכים להתחיל תהליך של קידום אתרים בזול בכדי שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש.

סיבה מספר 1 – אלמנט noindex בעמוד

ראשית יש להתחיל בבדיקה שהקוד לא כולל את אלמנט META :

 <meta name="robots" content="noindex" />

שורת הקוד הזאת אומרת למנועי החיפוש אל תאנדקסו את העמוד הזה. או במילים אחרות אומרים לגוגל מפורשות לא להציג את העמוד בתוצאות החיפוש שלו.

סיבה מספר 2 – האתר חסום באלמנט robots.txt

יש מקרים בהם שאנו בונים אתר וגם מקדמים אותו, יש מספר דברים שאנחנו לא רוצים במנועי החיפוש. או יותר נכון להגיד יש עמודים שאנחנו לא רוצים שגוגל יציג ויש עמודים שאנחנו מאוד רוצים שהוא יציג.

את עומדים שאנחנו לא רוצים שגוגל יציג אנחנו עושים שימוש ב robots.txt.

למה שנרצה בכלל שגוגל לא יציג עמודים באתר? אם מדובר על אתר שהוא בשבלי בניה, אנחנו לא רוצים להציג אותו עדיין לגוגל ולכן הוא יהיה חסום מגישה של מנועי חיפוש.

תחשבו על זה לרגע, אם מגיע אליכם ראש הממשלה לביקור בבית, אתם תצאו אליו עם מגבת אחרי מקלחת. לא, אתם תתלבשו יפה, תתגלחו תשימו עניבה, אותו הדבר עם אתר, לפני שהוא פוגש את גוגל הוא מתלבש יפה, שם עניבה, מסדר את השיער. (בקיצור הבנתם) ומה שקורה ברוב המקרים הוא פשוט ששוכחים להסיר את החסימה ובגלל זה האתר לא מופיע בגוגל.

איך נראית חסימה של כל האתר בוורדפרס?

אם האתר שלכם בנוי על וורדפרס (אז יש לכם חיים קלים) מה שאתם צריכים לוודא הוא שלא ביקשתם להיחסם על ידי מנועי החיפוש.

גשו להגדרות > לאחר מכן לשונית קריאה > משם לוודא שלא מסומן לכם בקשת חסימה ממנועי החיפוש.

תורידו את הסימון, תלחצו על שמור שינויים ותהנו.

סיבה מספר 3 – קובץ htaccess לא מוגדר בצורה תקינה

קובץ htaccess הוא קובץ שינוי קונפיגרציה באתר מבלי הצורך לבצע אותה על השרת עצמו.

ברגע שהקובץ לא מוגדר נכון הוא גורם לבעיות של נגישות לעמודים ומשם לזה שהאתר שלכם לא יופיע בגוגל.

איך עורכים אותו מחדש?

אתם לא צריכים באמת לערוך את הקובץ (אלא אם מדובר על מקרים קיצונים אחרים).

הנה הסבר איך להסיר אותו מהשרת ואיך לעדכן htaccess מחדש באתר וורדפרס.

ניגשים לשרת האחסון שלכם ל cpanel ומשם לתיקיה public_html.

בוחרים אתם האתר שעליו רוצים לעבוד, אתם רואים אצלי ברשימה מספר אתרים, יכול להיות שאצלכם יהיה אתר אחד או יותר.

אחרי שבחרנו אתר, יפתחו תיקיות הקבצים של האתר:

פשוט מאוד על htaccess מקש ימני ומחיקה.

מחקתם את הקובץ? מעולה!

עכשיו חוזרים למערכת הניהול של וורדפרס > הגדרות > מבנה קישורים > שמור שינויים.

כן, בלי לבצע שינויים, פשוט תלצחו על שמור שינוים הוא כבר יצור לכם קובץ htaccess מחדש, רק תעברו לשרת לוודא שהוא אכן נוצר.

סיבה מספר 4 – כתובת URL מאוד (אבל מאוד) ארוכה ומסורבלת

למרות שזה ממש נדיר ולא יצא להיתקל במקרה כזה עדיין (גם אחרי למעלה מעשור בקידום אתרים). אם כתובת ה URL שלכם ממש ארוכה וכללת בתוכה המון תווים, גוגל יכול שלא לסרוק אותה.

בדרך כלל יש כתובות של אתרים באנגלית עם סיומת בעברית. הסיומת בעברית יוצרת המון תווים, אבל למרות כמות התווים לא ראיתי URL שגוגל לא הצליח להתמודד איתו וחסם בגללו עמוד מסריקה.

סיבה מספר 5 – האתר קיבל ענישה מגוגל

עיקר הדברים שאני עוסק בהם הוא להוציא אתרים מענישה. אז אני יכול להגיד שנתקלתי בהמון מקרים כאלו למרות ששוב מדובר על מקרה קיצוני.

העונש שאתר צריך לקבל מגוגל בשביל שלא יופיע באינדקס זה אחד העונשים הכי חמורים שיש.

אם קיבלתם ענישה ידנית מגוגל אתם תראו את זה בכלי למנהלי אתרים של גוגל.

למרות שגם בלי להתחבר לכלי מנהלי אתרים אפשר לבדוק את הסיבות שרשמתי לכם כאן ולוודא למה האתר שלכם לא מופיע בגוגל.

למה האתר שלי לא מופיע בגוגל? – כמה דברים נוספים שכדאי לדעת

אם קראתם עד לכאן, כל הכבוד!

אני בטוח שכבר הסיבות הראשונת הן בדרך כלל הסיבות שבגללן האתר שלכם לא מופיע בגוגל.

לגבי כל מה שקשור לכלי מנהלי אתרים של גוגל, עוד לפני שבכלל אתם מחברים אליו את האתר (בתנאי והכל תקין באתר כמובן) גוגל כבר יציג את האתר שלכם.

למרות שהממלצה שלי היא כמובן לחבר את האתר לכלי מנהלי אתרים, להגיש מפת אתר ולא לדלג על שום שלב.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לקידום האתר שלכם? בואו נדבר

תוכן עניינים

מאמרים אחרונים שעלו וכדאי לכם לקרוא
Call Now Button דילוג לתוכן